W ponad 20 miejscowościach Polski, Irlandii, Estonii i Słowacji kobiety i mężczyźni w wiejskich chustach śpiewali ludowe piosenki i obierali ziemniaki. Wszystko po to, by zwrócić uwagę na rolę kobiety wiejskiej w polskiej kulturze i zaproponować nowy sposób świętowania Międzynarodowego Dnia Kobiet.
W niektórych miejscach Globalna Baba stała się impulsem do organizacji całych imprez z koncertami, warsztatami i wystawami fotograficznymi. W Krakowie akcja połączyła się z imprezą „Baba z jajami II” czyli warsztatami robienia pisanek i koncertem zespołu „Baby”, w Lublinie wystąpił duet folkowy Kipi kasza, w Nowym Sączu będą zabawy na rynku poprowadziła słynna Genowefa Pigwa. W Dąbrowie Górniczej akcję razem przygotowali ukraińscy i polscy studenci, w Lanckoronie happening zaś skończył się wspólnym ogniskiem i pieczeniem ziemniaków. W Zamościu na Rynku Wielkim wspólnie obierano ziemniaki i śpiewano z grupą Koromysło. Baba zawitała też do najmłodszych w malutkiej, niepublicznej szkole podstawowej w Przeorsku. W Warszawie ziemniaki robiono na „patelni” czyli placu przed stacją metra Centrum. Wielkim zaangażowaniem i pomysłowością wykazali się uczestnicy Globalnej Baby w niewielkich miejscowościach takich jak Koszęcin, Łącko, Szczawnica czy Sępolno Krajańskie. W akcji uczestniczyły również zaprzyjaźnione zagraniczne miasta: Ennis (Irlandia), Presov (Słowacja) i Narva (Estonia).
Tym samym, Stowarzyszenie Folkowisko, pomysłodawca akcji, zainicjowało nową kampanię społeczna „Kultura jest Babą”. W jej ramach działać będzie profil w sieci społecznościowej www.facebook.cm/Kulturajestbaba, zorganizowane zostaną także debaty, pokazy filmów, szkolenia, a także wielki finał kampanii – Festiwal Folkowisko w Gorajcu (11-13 lipca). Wszystkie tegoroczne działania Stowarzyszenia „Folkowisko”, mają na celu promowanie pozytywnego wizerunku wsi, a szczególnie przypomnienie roli kobiety w kulturze wiejskiej.[1]
Prezes Stowarzyszenia Folkowisko, Maciej Piotrowski: „Bardzo cieszymy, się, że tyle organizacji i nieformalnych grup dołączyło do naszej skromnej inicjatywy. Nie spodziewaliśmy się, aż takiego odzewu. Dzięki akcji poznaliśmy ciekawe środowisko – w tym wiele aktywnych działaczek pracujących w małych miejscowościach. Właśnie takie osoby będziemy prezentować także podczas naszej kampanii, chcemy bowiem żeby usłyszano o nich i brano z nich przykład”